Перший день на новій роботі: 10 порад від HR-менеджерки

Як поводитися у перший робочий день новачку? Про що варто пам’ятати та подбати завчасно, щоб не потрапити у незручну ситуацію та уникнути небажаного стресу? 
Богдана Опанасюк, HR-менеджерка

Богдана Опанасюк, HR-менеджерка

 
На ці та інші питання відповість наша експертка – Богдана Опанасюк, HR-менеджерка з дев’ятирічним досвідом роботи у сфері управління персоналом. Богдана впроваджувала функцію HR у бізнесі та публічному секторі, займалась консалтингом. Зараз працює спеціалістом з організаційного розвитку в НАЗК.
Нова робота, новий колектив, цікаві, але ще незнайомі завдання, завжди викликають хвилювання. І не всі знають, як правильно поводитися у перший робочий день та зарекомендувати себе найкраще. Адже, як говорила Коко Шанель: “У вас не буде другого шансу справити перше враження”. Якщо не нервувати, то можна отримати масу задоволення та нового досвіду», – каже Опанасюк. 
Ось 10 порад, як поводитися у перший робочий день на новому місці:

Порада №1. Складіть список того, що потрібно взяти на роботу (документи, обід тощо)

Це питання також варто уточнити у рекрутера. Які саме документи потрібно мати з собою – залежить від сфери вашої діяльності. Список має озвучити рекрутер під час телефонного дзвінка чи у листі на email. Також вам необхідно дізнатися, де в офісі знаходиться кухня, чи варто брати з собою столові прилади, чашку. Якщо ви не плануєте приносити ланч з собою, спитайте, де знаходиться найближчий заклад харчування. Якщо час на обідню перерву не фіксований, також варто уточнити, коли найкраще ходити їсти, щоб не потрапити в чергу та встигнути пообідати без метушні.
 
 
перший робочий день на новій роботі

Одяг може розповісти багато цікавого про вас як про людину та працівника. Фото: pexels.com/Edmond Dantès

Порада №2. Підготуйте одяг. Якщо вагаєтесь, що одягнути – варто ще під час співбесід запитати у рекрутера чи керівника, який дрес-код у компанії. Доречний одяг допоможе почуватися впевнено і вдало презентувати себе в новому колективі

О так, це важливо! І навіть якщо вам скажуть, що дрес-коду як такого немає, це не зелене світло одягати найбільш епатажне вбрання. Як не крути, та нові колеги будуть формувати першу думку про вас у цей день. Мабуть, вам не хотілося б, щоб усі запам’ятали дивні шорти, а не ваше обличчя. 
 
У цей день краще вибрати одяг у спокійних кольорах і речі, в яких вам комфортно. У перший робочий день відбувається оформлення працівника, тому доведеться подорожувати по офісу, підписувати документи й т.п., тому подбайте і про зручне взуття.

Порада №3. Підготуйте коротку й цікаву розповідь про себе. Так ви зможете легко та невимушено представитись колегам

Знайомство з колективом – це важливо. Перед тим, як ви сядете за робоче місце, скоріше за все, рекрутер чи керівник представить вас колегам. Додайте від себе також кілька слів, наприклад: «Мені дуже приємно стати частиною вашої команди, намагатимусь принести максимальну користь проєкту. Звертайтесь до мене з будь-якими питаннями – буду рада(ий) відповісти». Потрібно показати колегам, що ви відкрита людина і на вас можна розраховувати.

Читайте також: Як впоратись з нервовим зривом: 4 поради експерта

як поводитись у перший робочий день

Бос навряд чи оцінить вашу непунктуальність. Фото: pexels.com/Artem Podrez

Порада №4. Прийдіть на роботу заздалегідь. Ви, певно, здогадуєтесь, що запізнюватись в перший робочий день (та й надалі) не варто

Розрахуйте час у дорозі з запасом у 10-15 хвилин. Не змушуйте на вас чекати у перший день.

Порада №5. Будьте привітними з колегами. Якщо ви працюєте у великому офісі, слід вітатися з усіма співробітниками, а не лише з тими, хто працює у вашому відділі

Налаштуйте себе зранку на хороший настрій. Якщо при зустрічі з новим колегою ви йому посміхнетесь і перші привітаєтесь – ви складете хороше враження на 100%. 

як себе вести на новій роботі

Їжа зближує всіх без виключення. Фото: pexels.com/Mikhail Nilov

Порада №6. Проявіть ініціативу та запросіть колег на каву або на обід. Іноді знайомства біля кавомашини або на обіді стають початком продуктивної співпраці та справжньої дружби

Водночас з цим не поспішайте з усіма близько знайомитись та розповідати про себе особисті речі. Перший тиждень на новій роботі варто поспостерігати за колективом, зрозуміти, у кого яка роль, як співробітники спілкуються між собою. 
 
Не варто бути ні надто холодним, ні «причепою». Якщо ж вам хтось здався неприємним, оминайте конфлікту та з’ясовування відносини. Будьте стриманими, бо демонстрацію неприязні можуть сприйняти як конфліктність. А нікому з нас не хочеться мати справу з конфліктними людьми. 
 
Також не поспішайте брати участь у робочих війнах та ставати на чийсь бік. Тримайтеся осторонь таких речей: вам не відома історія цієї ситуації й навіть якщо вам хтось розповість, у чому тут справа, не поспішайте вірити. Слід дотримуватись одного чіткого правила: ви прийшли сюди працювати, і єдиний варіант, як ви можете себе проявити – це показати себе справжнім професіоналом. За це вас будуть поважати всі – і «праві», і «ліві».

Порада №7. Проговоріть з керівником свої посадові обов’язки. Попросіть скласти перелік завдань на випробувальний термін

Чудово, коли керівник бачить вашу ініціативність та бажання працювати. Він обов’язково це оцінить.
 
Ще одна порада: будьте готові прийняти правила компанії та в жодному разі не ставити їх під сумнів. Це стосується внутрішніх процедур, використання програм, традицій у компанії. Слід розуміти, що вони формувались роками, й ваші колеги можуть сприйняти вашу оцінювальну думку чи пораду як особисту образу. 
 
знайомство з колективом

Краще запитати, ніж перероблювати. Фото: pexels.com/Anna Shvets

Порада №8. Не соромтесь ставити питання. Чим більше ви дізнаєтеся інформації у перший робочий день, тим легше й швидше пройде адаптація

Також важливо запам’ятовувати імена. Якщо прослухали чи недочули – краще перепитайте, щоб не потрапити у незручну ситуацію. Наприклад, коли керівник вас запитає, хто вам скинув лінк на файл Х, а колега, який це зробив, сидить поряд, та ви не можете назвати його ім’я. Незручна ситуація, погодьтесь.

Порада №9. Оновіть інформацію про місце роботи у соцмережах. А ще корисно підписатися на сторінки компанії й колег. Іноді у соцмережах можна знайти цікаві ініціативи, які дозволять краще познайомитися з корпоративною культурою

Та разом з тим не показуйте колегам, що ви фанат соціальних мереж, телефон відкладіть у сторону і займіться справами, відписуйте за потреби. Жоден керівник не зрадіє, якщо його підлеглий половину робочого дня проводитиме у соціальних мережах, спілкуючись з друзями.

Порада №10. Не звільняйтесь

Звільнення у перший робочий день – не краща ідея, навіть коли все йде не так. Бувають ситуації, коли деякі речі, про які не говорили на співбесіді, випливають у перший робочий день. Не поспішайте приймати палкі рішення, включіть холодний розум і дійте зважено. Дайте собі час спокійно проаналізувати ситуацію і тоді прийняти найкраще для вас рішення.
 
І, звісно, не забувайте наше головне правило: 365 днів любові до себе. Ваша робота має приносити задоволення. 
 
Аби адаптація у новому колективі пройшла швидко та легко, рекомендую прочитати кілька книг: 
 
  • «Час пішов. Підкори посаду за 90 днів», Майкл Воткінс 
  • «Ніколи не їжте наодинці та інші секрети успіху завдяки широкому колу знайомств», Кейт Феррацци
 
У кого вже був перший робочий день в новій компанії – діліться досвідом і цікавими ситуаціями. 
Оцінити:
1 зірка2 зірки3 зірки4 зірки5 зірок (4 голосів, середня оцінка: 5,00 з 5)
Loading...
Follow Us:
BE CALM